Banca Mondială sprijină Braşovul
|
|
La începutul lunii decembrie, la Consiliul Judeţean Braşov, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a făcut o vizită de lucru la Braşov, unde s-a întâlnit cu reprezentantul Băncii Mondiale Henri Kerali şi cu reprezentanţii administraţiei publice judeţene pentru execuţia variantei ocolitoare a municipiului Braşov. Varianta de ocolire Braşov a fost supusă numeroaselor dezbateri cu autorităţile locale şi este deja inclusă în Planul de Urbanism General al Municipiului Braşov. Soluţia prezentată este concepută ca fiind o centură de mare viteză pentru durata medie, cu finanţare BIRD şi va face legătura între autostrada Bucureşti ? Braşov şi autostrada Transilvania, având o lungime totală de aproximativ 23 km.
Rezolvarea problemelor de trafic
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a precizat că proiectul este în curs de elaborare şi a discutat deja cu Henri Kerali, reprezentantul Băncii Mondiale, privind finanţarea. Investiţia urmează să fie analizată în detaliu, iar proiectarea este asigurată de Societatea Parsons Brinckerhoff Ltd. in joint venture cu Search Corporation SRL. ?Prin execuţia acestei Variante ocolitoare se urmăreşte rezolvarea problemelor de trafic greu care afectează circulaţia în municipiul Braşov, astfel va fi decongestionat traficul pe străzile municipiului, se vor reduce timpii de aşteptare la semafoare precum şi emisiile de noxe produse de autovehicule, protejându-se astfel clădirile şi monumentele din zona veche a oraşului, redându-i aspectul de oraş turistic?, a precizat Orban.
Protejarea patrimoniului natural
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, a arătat că aliniamentul Variantei Braşov a fost condiţionat de protejarea patrimoniului natural al zonei: ?Astfel, s-a căutat evitarea zonelor protejate din regiunea Hărman, unde se află binecunoscutul Deal Lempeş şi zona mlaştinilor din apropiere, în partea de nord a oraşului Braşov şi evitarea celorlalte zone protejate întâlnite pe parcursul lucrărilor. S-a avut în vedere şi dezvoltarea municipiului Braşov, în zona de nord, unde a fost reţinut un culoar pentru traseul Variantei Braşov. S-a ţinut cont de proprietarii care au executate clădiri, parcuri industriale, unităţi militare etc.?.
Traseul ocolitoarei
Traseul variantei Braşov porneşte din intersecţia Drumului Judeţean Braşov-Întorsura Buzăului, traversează Triajul CFR şi se intersectează cu DN 11 Braşov ? Târgu Secuiesc şi CF 400 Braşov ? Sfântu Gheorghe, unde este prevăzut un nod rutier. Următoarele noduri rutiere se află la intersecţia cu drumul naţional Braşov ? Sighişoara şi cu drumul judeţean care va permite accesul la Aeroportul Braşov ? Ghimbav, inclus în planurile de dezvoltare a zonei. Mai este prevăzut un nod rutier cu viitoarea autostradă Transilvania, punctul final fiind prevăzut la intersecţia cu DN Braşov ? Sibiu, înainte de municipiul Codlea.
Henri Kerali, reprezentantul Băncii Mondiale, a declarat că este mulţumit de felul în care au decurs discuţiile şi că este încântat să sprijine Braşovul prin realizarea acestei investiţii, menţionând că Banca Mondială a sprijinit România cu 350 milioane de euro.