Tururi virtuale

Ariadna
   Caută:
   

Nr: 42-43
Ianuarie-Februarie 2008

Braşovul la Bruxelles
Meeting in Brussels
Reabilitarea Bisericii ?Sfântul Nicolae?
The renewal of ?Sf. Nicolae? Church
Le ravalement de l?Eglise ?Sf. Nicolae?
Il restauro della Chiesa ?Sf. Nicolae?
Bucătăria tradiţională braşoveană
Brasov?s Authentic
Authentique de Brasov
Autentico di Brasov
Banca Mondială sprijină Braşovul
The Roundabout Road
La voie-détour de Brasov
La tangenziale di Brasov
Bilanţul Instituţiei Prefectului
The Prefect?s Institution Balance
Le Bilan de l?Institution du Préfet
Il bilancio dell?Istituzione del Prefetto
Fosnich - Obicei specific la Rupea, Homorod, Buneşti, Dăişoara
The Vicinity
Les Voisinages
Le Vicinanze
Informator turistic la Bran
Touring Informant at Bran
Informateur touristique à Bran
Informatore turistico a Bran
Codlea, oraşul din Ţara Bârsei
The Town of Flowers
La ville des fleurs
La città dei fiori
Iarna la Predeal
Predeal in Winter
Predeal en hiver
Predeal nell?inverno
Unirea Principatelor Române
The Feast of January 24
La fête du 24 Janvier
La festa del 24 Gennaio
Omagiu lui Valentin Bakfark
The Renaissance Year
L?Anno Rinascimentale
Consulat britanic la Braşov
British Consulate at Brasov
Consulat Britannique à Brasov
Consolato Britannico a Brasov
Teliu, capitala melcilor
The Snails Factory
La Fabrique d?Escargots
La Fabbrica di Lumache
Aro-Palace - Turism de cinci stele la Braşov
Five stars tourism
Tourisme de 5 étoiles
Turismo di cinque stelle
Dezvoltarea metropolitană
Metropolitan Strategy in Brasov
Stratégie métropolitaine à Brasov
Strategia metropolitana a Brasov
Hiperdia - 10 ani de activitate
Hiperdia: 10 years after
Hiperdia, 10 ans après
Hiperdia, 10 anni dopo
Serviciul Evidenţa Persoanelor, modernizat
Voice-Data Communications
Comunicazioni Voce-Dati

Despre Brașov Cultură și tradiții Arhiva Redacția Contact

Bucătăria tradiţională braşoveană



     

     

Agenţia de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Braşov, în colaborare cu Centrul de Conservare a Culturii Tradiţionale şi Asociaţia Culturală ?Conexiuni?, a organizat la Restaurantul Cramă ?Cerbul Carpatin? un festival culinar cu produse tradiţionale specifice localităţilor din judeţ. Evenimentul face parte din Programul ?Tradiţii braşovene?, care a inclus pe lângă Festivalul Culinar şi expoziţii de sculptură, cojocărit, artizanat, icoane, ouă încondeiate şi ţesături, precum şi un spectacol folcloric de excepţie. Festivalul culinar se află la a doua ediţie, prima fiind organizată la sfârşit de an 2006, când a avut loc ultima sacrificare a porcilor prin metode specifice româneşti şi realizarea de produse culinare tradiţionale.

Bucate tradiţionale româneşti

În incinta restaurantului cramă ?Cerbul Carpatin? au fost aduse din toate colţurile judeţului, produse culinare specifice zonei, provenind din bucătăriile românilor dar şi din cele ale etnicilor care convieţuiesc în judeţ. A fost organizată o expoziţie pe cinste, iar pe lângă preparatele culinare, au fost expuse sticlele de palincă şi tradiţionala ţuică, dintre care s-a remarcat ţuica de Drăguş, care avea peste 60 de grade. Datorită tăriei, ţuica de Drăguş a fost botezată ?Temelia?. Această băutură alcoolică se realizează după o reţetă transmisă din tată în fiu, fiind consumată la cele mai importante momente din viaţa omului.

Ciorba de prune uscate

La expoziţia culinară au participat locuitori de etnie maghiară din comunele Tărlungeni, Apaţa, Ormeniş, români care păstrează tradiţiile săseşti din Viscri, Drăguş şi alţi reprezentanţi ai comunelor româneşti din judeţ. Ca un produs culinar de excepţie amintim ciorba de prune uscate, care a fost servită în farfurii săseşti, aduse special din gospodăriile proprii. Invitaţii s-au înghesuit să deguste preparatele făcute după reţete specifice şi s-au înfruptat din cârnaţi, caltaboşi, tobă, friptură de porc şi alte delicatese.

Proiectul ?Autentic braşovean?

Cu acest prilej, a fost lansat Proiectul ?Autentic braşovean?, care să promoveze valorile tradiţionale.
Mihai Pascu, director în cadrul Departamentului Integrare, Coordonare al Consiliului Judeţean Braşov şi preşedintele Agenţiei de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Braşov, a declarat: ?Dorim să promovăm dezvoltarea rurală, iar în cadrul proiectului, care se va desfăşura pe o perioadă de trei ani, la Şercaia, în colaborare cu toate primăriile din judeţ, să înfiinţăm un centru expoziţional cu vânzare, precum şi o unitate de alimentaţie publică de desfacere. Astfel, toate localităţile îşi vor putea promova produsele tradiţionale de reală valoare, iar la fiecare sfârşit de săptămână, fiecare comună să organizeze propriul eveniment?.

Marcă înregistrată

Proiectul are în vedere şi formarea fermierilor după modelul european, fiind organizate cursuri speciale. Va mai fi înfiinţată o microfermă, unde vor fi aplicate tehnici moderne agricole. Interesant este faptul că toate produsele care vor fi selectate pentru a fi supuse comercializării vor purta marca ?Autentic braşovean?, marcă înregistrată de Consiliul Judeţean Braşov. Consiliul Judeţean Braşov va aloca fonduri pentru demararea proiectului, urmând ca pe parcurs să fie solicitate fonduri de la Uniunea Europeană. Valoarea estimativă depăşeşte 25 de milioane de euro.






PROMO




Copyright © Fundatia Umana
Created by S.C. Twin SoftWare S.R.L. Braşov